رقم دقیق مالیات پرداختی طلافروشان مشخص شد | دلیل اعتراض طلا فروشان چیست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بخشی از ظرفیت مسکن ملی برای کارگران جزئیات تازه از خروج عجیب و غریب ارز از کشور فروش بلیت فوق‌العاده قطار مشهد، از امروز ۹ صبح (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو اعلام شد | طلای زینتی تا ۱۵۰ گرم معاف از مالیات است واگذاری تعیین دستمزد کارگران به مجلس منتفی شد تعویض ۵۰۰ هزار کولر آبی پرمصرف در خراسان رضوی جزئیات تازه‌ترین تغییر سن و شرط بازنشستگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) افتتاح نخستین سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر شبکه توزیع برق کشور در مشهد رئیس دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی تاکید کرد؛ لزوم رفع ابهام حقوق کارکنان شرکت های خدماتی سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نظارت بر واحدهای صنفی طلافروش در مشهد ادامه دارد ارسال فهرست سهام‌داران مشکوک در سقوط بورس، به دادسرا چرا قیمت زعفران کاهشی شد؟ | یک درخواست از بورس جریمه ۱.۲ میلیون‌تومانی برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز امشب؛ آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقساط مالیاتی اصناف بیش‌تر می‌شود نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ در تهران آغاز به کار کرد + معرفی بخش‌ها مهلت استفاده از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید شد + جزئیات علت فرار پول‌ها از بورس چیست؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین گواهی سپرده سکه صادره خزانه بورس کالا معامله شد ماجرای تعطیلی و پلمب طلافروشی‌های مشهد چه بود؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۳۰ هزار سکه در حراج امروز فروش رفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سومین روز تعطیلی برخی طلافروشی‌های مشهد (۵ دی ۱۴۰۲) |رئیس سازمان امور مالیاتی: اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف است

  • کد خبر: ۲۰۲۲۸۳
  • ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
  • ۴
سومین روز تعطیلی برخی طلافروشی‌های مشهد (۵ دی ۱۴۰۲) |رئیس سازمان امور مالیاتی: اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف است
سومین روز تعطیلی طلافروشی‌ها به انتقاد از الزام درج اطلاعات خریدوفروش صنف طلافروشان در سامانه مؤدیان مالیاتی ادامه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، از اول دی ماه ۱۴۰۲ فروشندگان مصنوعات طلا و پلاتین مکلف شدند به سامانه مؤدیان مالیاتی متصل شوند و صورت‌حساب‌های خریدوفروش طلا و جواهر را در این سامانه بارگذاری کنند. این موضوع موردانتقاد صنف طلافروشی‌ها در کشور قرار گرفته و طلافروشی‌های مشهد در انتقاد از الزام این قانون در تعطیلی به‌سرمی‌برند.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز در این‌باره گفته است: طلافروشان مشهدی در اعتراض به دو موضوع، مغازه‌های خود را تعطیل کردند؛ موضوع نخست صدور صورتحساب الکترونیکی در سامانه مؤدیان مالیاتی است که پیش زمینه آن هنوز آماده نیست. دومین موضوع مربوط به تبصره ماده ۱۸ است که در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز قانونی وضع شده که مطابق آن تمام صنوف طلا و جواهر باید موجودی خود را در سامانه ثبت کنند.

یوسف تقی‌زادگان عنوان کرد: تمام صنف طلا و جواهر کشور به این موضوعات اعتراض داشته‌اند که طلافروشان مشهدی به نشانه اعتراض به این موضوع مغازه‌های خود را تعطیل کردند، هرچند این اتفاق را قبول نداریم و از آنان درخواست داشته‌ایم که مغازه خود را بازگشایی کنند.

اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف است

رئیس سازمان امور مالیاتی نیز در این‌باره گفته است: هیچ مالیات جدید یا افزایش نرخی در حوزه مالیات‌ستانی از صنف طلا وضع نشده و اصل طلا و جواهر و پلاتین به کار رفته در مصنوعات ساخته شده از فلزات مزبور معاف از مالیات بر ارزش افزوده است.  همان‌طور که به صورت گسترده اطلاع‌رسانی شد به موجب قانون اساسی، سازمان امور مالیاتی کشور صرفاً مجری قوانین است و هیچ اختیاری برای کم یا زیاد کردن نرخ مالیات یا پایه مالیات ندارد.

به گفته سبحانیان، هیچ مبنای قانونی برای افزایش مالیات در حوزه طلا وجود ندارد و شایعاتی که این روز‌ها متأسفانه در فضای مجازی پراکنده شد که مالیات ۲۵ درصدی از خریداران طلا از ابتدای دی ماه اخذ خواهد شد، کذب است.

امروز، ۵ دی ماه قرار بود جلسه‌ای درخصوص ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت با حضور مسئولان محترم بازرسی صنعت و معدن درارتباط با اجرای تبصره ۴ ماده ۱۸ (ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت) برگزار شود که بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر مشهد این جلسه به زمان دیگری موکول شده است. اتحادیه صنف طلا و جواهر مشهد از واحد‌های صنفی طلا و جواهر درخواست کرده است به بازگشایی هرچه سریع‌تر واحد‌های صنفی خود اقدام کنند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مریم محمدی
Germany
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
1
0
من ازیک طلافروشی 1ماه پیش انگشترخریدم کلاه سرم گذاشت انگشتر کادویی که وزنیم نداشت 3ملیونوصدحساب کرد حتی فاکتورم نمیداد گرفتم واقعان چجوری پول خوردشون میشه
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
2
1
بعد از سال ها دولت می خواد از طلا فروش ها مالیات شون رو بگیره.
سال ها 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده روی کل قیمت طلا رو میذاشتن توی جیب شون و یه آب هم روش می خوردن.
حالا اعتصاب کردن.
به نظرم باید هر مغازه ای که اعتصاب کرده رو پرونده مالیاتی ش رو مجزا بررسی کنند و تمام حساب های بانکی شو چک کنن.
چطور کارمندها و کارگرها مالیات میدن.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
0
0
کی گفته برزگرها مالیات نمیدهند پروندهای افراد در دارایی موجود است.
امیری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
سالانه ۶میلیون مالیات میدن طلافروش ها وبرزگرها، از مالیات کارمندها کمتر، باید مالیات بدن، خیلی ناراحتن میتونن سرمایشون ببرن کشورهای دیگه، ببینن میتونن مثل ایران واسه خودشون هرکاری دلشون میخواد بکنن، وقتی طلافروش ها ازبعضی از آشناها مالیات بر ارزش افزوده نمیگیرن یعنی اجباری در پرداخت مالیات ندارن، دولت باید از این صنف مالیات بگیره
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->